אם אתם חווים תופעות הקשורות בהגדרות המאוחסנות בSMC, איפוס שלו עשוי לעזור


הSMC הוא רכיב האחראי על ביצוע פעולות בסיסיות מסוימות במחשבי Mac, איפוס שלו לעיתים פותר מספר תופעות שנראות מאוד מורכבות


על אילו פעולות אחראי הSMC

הדלקת וכיבוי המחשב בלחיצה על כפתור ההדלקה.

הדלקת וכיבוי התצוגה כאשר המסך נפתח ונסגר במחשבים ניידים.

ניהול טמפרטורה, מאוררים וצריכת חשמל.

זיהוי תנועות פתאומיות של המחשב ונעילת הדיסק הקשיח.

חישת תאורת רקע והתאמת בהירות התצוגה

ניהול תאורה אחורית במקלדת

ניהול נוריות חיווי במחשב, כולל נורת המטען


מדוע לאפס?

בדרך כלל אין צורך באיפוס של הרכיב, אך במקרים מסויימים יתכנו תופעות בהן הרכיב לא מגיב כראוי ואיפוס יפתור את התקלה.

ההליך אינו מסוכן ואינו גורר אובדן מידע מהמחשב


לפני האיפוס

במידה ורלוונטי- לפני איפוס הרכיב נסו את השלבים הבאים, בדקו אחרי כל שלב האם התופעה נפתרה:

  1. אם המחשב לא מגיב, לחצו על כפתור ההדלקה למשך 10 שניות, נסו להדליק את המחשב.
  2. לחצו על צירוף המקשים command + alt(option) + esc וסגרו תוכנות שאינן מגיבות
  3. העבירו את המחשב למצב שינה על ידי לחיצה על תפריט התפוח ובחרו באפשרות ״שינה״, העירו את המחשב לאחר מכן.
  4. הפעילו את המחשב מחדש על ידי לחיצה על תפריט התפוח ובחרו באפשרות ״הפעלה מחדש״
  5. כבו את המחשב על ידי לחיצה על תפריט התפוח ובחרו באפשרות ״כיבוי״, הדליקו את המחשב מחדש.


אם המחשב הינו מחשב נייד החווה בעיות חשמל או טעינה, נסו את השלבים הבאים:

  1. נתקו את השנאי מהקיר ומהמחשב למספר שניות וחברו שוב.
  2.  כבו את המחשב על ידי לחיצה על תפריט התפוח ובחרו באפשרות ״כיבוי״.
  3. לאחר כיבוי המחשב, במידה וניתן לביצוע על ידי המשתמש, נתקו וחברו את הסוללה.
  4. הדליקו את המחשב מחדש.


רק אם לאחר ביצוע שלבים אלו התופעה לא נפתרה- יתכן ותצטרכו לאפס את הSMC


כיצד לאפס

איפוס הרכיב מבוצע בצורה שונה בין מחשבים שונום:

במחשבים ניידים בהם הסוללה ניתנת להסרה על ידי המשתמש (מחשבים ניידים עד שנת 2009 לא כולל MacBook AIr ):


  1. כבו את המחשב.
  2. הסירו את הסוללה, במידה ונדרשת עזרה בהליך ההסרה צרו עימנו קשר טלפוני לטובת קבלת סיוע.
  3. לחצו והחזיקו את כפתור ההדלקה לחוץ למשך 5 שניות, עזבו את הכפתור.
  4. חברו את הסוללה מחדש
  5. הדליקו את המחשב מחדש.


במחשבים ניידים בהם הסוללה לא ניתנת להסרה על ידי המשתמש עד שנת 2018:


  1. כבו את המחשב.
  2. לחצו והחזיקו את המקשים shift+control+alt(option) בצד השמאלי של המקלדת המובנית,
  3. לחצו גם על כפתור ההדלקה, החזיקו את כל המקשים יחד למשך 10 שניות.
    • במחשבים בהם קיים TouchID, כפתור זה מחליף את כפתור ההדלקה.
  4. שחררו את המקשים.
  5. הדליקו את המחשב מחדש.

במחשבים ניידים משנת 2018 ומעלה:


  1. כבו את המחשב.
  2. לחצו והחזיקו את המקשים control+alt(option) בצד השמאלי של המקלדת המובנית ומקש Shift בצד הימני של המקלדת למשך 7 שניות, יתכן והמחשב ידלק במהלך שלב זה
  3. , לחצו גם על כפתור ההדלקה(כפתור TouchID), החזיקו את כל המקשים יחד למשך 7 שניות נוספות, אם המחשב נדלק בשלב הקודם- הוא יכבה בשלב זה.
  4. שחררו את המקשים והמתינו 5 שניות.
  5. הדליקו את המחשב מחדש.



במחשבים נייחים פרט לiMac Pro

  1. כבו את המחשב.
  2. נתקו את המחשב מהחשמל ל15 שניות
  3. חברו את המחשב לחשמל
  4. המתינו 5 שניות והדליקו את המחשב מחדש


במחשבי iMac Pro


  1. כבו את המחשב.
  2. לחצו והחזיקו על  כפתור ההדלקה לחוץ למשך 8 שניות, עזבו את הכפתור.
  3. המתינו 5 שניות
  4. הדליקו את המחשב מחדש.


במידה והתופעה במחשבכם לא נפתרה לאחר ביצוע האיפוס צרו עימנו קשר ונשמח לסייע לכם ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורכם