כלי עזר חיצוניים להשלמת חווית השימוש בMac

מחשבי ה-Mac מגיעים מוכנים לעבודה ללא כל צורך בהתקנות תכונות נוספות, יחד עם זאת, התקנה של תוכנות עזר מסוימות יכולה להקל על השימוש אף יותר, במאמר זה נסקור מספר תוכנות עזר מומלצות


Better Touch Tool

התוכנה מומלצת גם למי שאין ברשותו מחשב נייד.

תוכנה זו מאפשרת למשתמש ליצור קיצורי מקשים, פעולות שיבוצעו לאחר רצף לחיצות, קיצורי עכבר ואף שינויים לפעולות המבוצעות על גבי הממשק הגרפי.

הפעולות אותן ניתן לבצע נעות בין פעולות בסיסיות שממשק המערכת כבר מספק, עם התאמה אישית גבוהה יותר ועד לפעולות מתקדמות במיוחד שלא ניתן לבצע בצורה ישירה על ידי הממשק.

למחשבי Macbook Pro בדגמי Touch Bar יש את האפשרות הנוספת, ליצור לחצנים ואינדיקציות שונות שיופיעו על גבי הTouch Bar.

את הקיצורים והלחצנים ניתן לשייך באופן גלובאלי לכל מערכת ההפעלה ואף ליצור סט קיצורים שיפעל כאשר תוכנה מסויימת מופעלת.

אתר היצרן: folivora.ai


The Unarchiver

התוכנה מאפשרת לפתוח ארכיונים וקבצים מכווצים מסוגים רבים שאינם נתמכים על ידי מערכת ההפעלה בצורה טבעית.

לתוכנה אין ממשק גרפי והיא עובדת בצורה אוטומטית, כמו מערכת חילוץ הקבצים המובנית- לחיצה כפולה על הארכיון פשוט תחלץ אותו.

קיימת גירסא נוספת, (בתשלום) המאפשרת גם לצפות בתוכן הארכיון לפני חילוצו ולחלץ רק את הקבצים הרצויים.

אתר היצרן: macpaw.com/the-unarchiver

 

 VLC

נגן מדיה המאפשר נגינת סוגי קבצים מרובים שאינם נתמכים באופן טבעי על ידי תוכנת  iTunes ו-או QuickTime.הנגן תומך גם בכתוביות בשפות רבות, כולל עברית, ערבית ושפות נוספות.

קיימת תמיכה לניגון של קבצים בעלי מספר רצועות שמע שונות (דיבוב שונה) ומספר רצועות כתוביות שונות (תרגום בשפות שונות או מסוגים שונים)

אתר היצרן: videolan.org

 

Little Snitch

מדובר בחומת אש מתקדמת וקלה לשימוש, אשר בניגוד לחומת האש המובנית -משפיע בעיקר על התוכנות המותקנות במחשב ולא מונע רק חיבורים נכנסים

כאשר תוכנה תבקש לגשת לאינטרנט, Little Snitch תציג התראה בה יהיה ניתן לבחור האם לאשר לתוכנה את כל החיבורים לרשת, את כל החיבורים לשרת המבוקש, את החיבור הספציפי הזה בלבד, לא לאשר את החיבור או לא לאשר חיבורים בכלל.

אתר היצרן: www.obdev.at/products/littlesnitch 


1Password

מנהל סיסמאות מתוחכם הרבה יותר מהמובנה במערכת - מאפשר סנכרון סיסמאות בין מכשרים שונים, ובין אנשים שונים, חלוקה לתיקיות כאשר ניתן לשתף רק תיקיות מסוימות עם אנשים מסויימים, מנגנון יצירת סיסמאות מאובטחות ומילוי אוטומטי של סיסמאות באתרים.

אתר היצרן: 1password.com

 

Bartender

ברוב המקרים, לאחר התקנת תוכנות רבות, שורת ההתראות תתמלא עם המון תוכנות שימושיות, אבל כאלה שאיננו זקוקים למידע או לשימוש בהן בכל רגע.

Bartender מאפשרת להעביר את ה״אייקונים״ שהמשתמש יבחר לתפריט משני אשר יפתח רק בלחיצת כפתור על מנת לסדר את הבלגן

ניתן להגדיר שבמידה ולאחת התוכנות יש התראה- היא תעבור באופן זמני לתפריט הראשי על מנת שהמשתמש יוכל לשים לב להתראה ולפעול לגביה.

אתר היצרן: macbartender.com


BusyCal

לוח שנה בעל יכולות רבות ובניהן  היכולת לקבוע את מספר הימים שיוצגו בכל סוג תצוגה, האפשרות להוסיף תחזית יומית לכל יום בשבוע, הוספת תמונות להדגשת ימים חשובים, פאנל להצגת מידע על האירוע (ניתן להתאמה אישית מרובה), אינטגרציה מלאה עם רשימות של נושאים לביצוע, לוח שנה בMenu bar לגישה מהירה יותר, האפשרות להוסיף אירועים בשפה פשוטה כמו ״ארוחת צהריים עם ישראל בבית קפה מחר ב15״

והאפשרות להשתמש במספר לוחות שנה ביחד ואפילו ליצור צירופי לוחות שנה להצגה במקביל (לדוגמא את כל לוחות השנה של העבודה ביחד, ואת לוח השנה שתוכנן לחופשה- להצגה רק עם לוח החופשים)

אתר היצרן: busymac.com/busycal

 

itsycal

לאנשים אשר מעוניינים רק בפונקציית לוח השנה המזערי בשורת ההתראות- זהו תחליף מצויין וקל ביותר לשימוש, כולל התאמה אישית.

אתר היצרן: mowglii.com/itsycal 


Handbrake

תוכנה להמרת קבצי מדיה בעלת יכולו גבוהות מאוד.

התוכנה יודעת להמיר קבצי וידאו מסוגים רבים, להטמיע רצועות כתוביות וערוצי סאונד, לחלק קובץ לפרקים, לשנות את רזולוציית הקובץ ואף להפעיל מספר מסננים על גבי התמונה

לתוכנה יש מספר הגדרות מוכנות מראש המשמשות להמרה מהירה עבור סוגי תוכן נפוצים,לדוגמה קבצים המיועדים לעבור לiPhone או iPad, קבצים לשידור בApple TV והמרה ודחיסה לקבצים המיועדים לשידור ברשת.

אתר היצרן: handbrake.fr

 

Setapp

מנוי חודשי לתוכנות בעלות נמוכה המאפשר גישה לכמות גדולה מאוד של תוכנות, כולל מספר מהתוכנות המומלצות על ידינו.

השירות מאפשר גישה תמידית לגרסה העדכנית ביותר של התוכנה המבוקשת.

לשירות מתווספות כל הזמן תוכנות חדשות והוא רק הולך וגדל מיום ליום.

אתר היצרן: setapp.com