מהו צרור המפתחות של iCloud

צרור המפתחות של iCloud שומר על עדכניות שמות המשתמש והסיסמאות שלך לאתרים בSafari, פרטי כרטיסי אשראי ופרטי רשתות אלחוטיות בין כל המכשירים שלכם שאושרו (עם iOS 7 ומעלה) ומחשבי ה‑Mac (עם OS X 10.9 ומעלה). 


צרור המפתחות של iCloud יכול לשמור בנוסף גם על פרטי חשבונות הדוא״ל, אנשי הקשר ואפילו הודעות הSMS מעודכנים על גבי כל המכשירים שלכם.

במידה והתחברתם בהעדפות המערכת גם לFacebook, Twitter, Linkdin או כל שירות אחר שנמצא תחת חשבונות אינטרנט בהעדפות המערכת -צרור המפתחות של iCloud ישמור גם על שמות המשתמשים והסיסמאות לשירותים אלו


כיצד המידע שלכם מאובטח אם הוא מאוחסן באינטנרט?

צרור המפתחות של iCloud מאובטח באמצעות הצפנה חזקה של המידע במהלך שידור הנתונים לiCloud ואחסונם בiCloud.

בנוסף, בכדי למשוך מידע מהשירות למכשיר חדש- יש לאשר את המשיכה ממכשיר שכבר משתף את המידע או בעזרת סיסמה המשמשת כחלק ממנגנון ההצפנה


כיצד ניתן להפעיל את צרור המפתחות של iCloud?

בעבור מכשירי iOS:

לאחר עדכון המכשיר לגירסאת התוכנה האחרונה, או בהגדרה הראשונית של מכשיר עם iOS 11 ומעלה, מסייע ההתקנה יציע לכם להגדיר את צרור המפתחות של iCloud, במידה ודילגתם על הגדה זו יש לבצע את הפעולות הבאות:


עבורו אל ״הגדרות״ > [השם שלך] > iCloud  > ״צרור מפתחות״. הפעל/י את צרור המפתחות של iCloud

מכשירכם יבקש את סיסמאת הApple ID לצורך הפעלת השירות.

באם זו הפעם הראשונה שהפעלתם את השירות, אתם תתבקשו ליצור קוד אבטחה או להשתמש בקוד הגישה הקיים למכשיר ממנו השירות הופעל,  בנוסף תתבקשו להזין מספר טלפון שיקבל גם הוא קוד בהודעת SMS לאימות בקשותיכם.

באם השירות מופעל כבר על מכשיר אחר- אתם תתבקשו לאשר מכשיר זה ממכשיר אחר, שכבר מאושר לשירות, או להזין את קוד האבטחה שיצרתם בפעם הראשונה בעבור השירות.


בעבור מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה OS X Yosemite ומעלה:

לחצו על תפריט Apple (), בחרו בהעדפות המערכת ולאחר מכן לחצו על iCloud.

בחרו ב״צרור המפתחות״ והזינו את פרטי הApple ID והסיסמה לחשבון.

באם זו הפעם הראשונה שהפעלתם את השירות, אתם תתבקשו ליצור קוד אבטחה, בנוסף תתבקשו להזין מספר טלפון שיקבל גם הוא קוד בהודעת SMS לאימות בקשותיכם.

באם השירות מופעל כבר על מכשיר אחר- אתם תתבקשו לאשר מכשיר זה ממכשיר אחר, שכבר מאושר לשירות, או להזין את קוד האבטחה שיצרתם בפעם הראשונה בעבור השירות.


מה ניתן לעשות במידה ושכחתם את קוד האבטחה?

אם תקישו קוד אבטחה שגוי עבור iCloud יותר מדי פעמים' צרור המפתחות שלכם עבור iCloud יושבת במכשיר זה, וצרור המפתחות שלכם יימחק.

כדי ליצור קוד אבטחה חדש יהיה עליכם להכנס  במכשיר מאושר אל הגדרות צרור המפתחות ושם ניתן יהיה ליצור קוד אבטחה חדש.

במידה ואין לכם מכשיר מאושר נוסף ניתן לאפס את צרור המפתחות ואת קוד האבטחה- כל הנתונים המאוחסנים בצרור המפתחות של iCloud ימחקו.

על מנת לאפס את הקוד עברו להגדרות הiCloud במכשיר והפעילו את צרור המפתחות בiCloud.

כאשר תתבקשו להזין את קוד האבטחה, לחצו על ״שכחת את קוד האבטחה?״ ולאחר מכן על אפס את צרור המפתחות.

צרו קוד אבטחה חדש בעבור השירות.


האם Apple יכולה לסייע לכם בשחזור קוד האבטחה?

מכיוון שהמידע מוצפן על המכשיר עוד לפני שהוא מועבר לiCloud -התשובה היא לא.

למרות זאת, במידה והנכם חושבים כי אתם יודע מהו קוד האבטחה, ניתן לפנות לתמיכה של חברת Apple על מנת שיאמתו את זהותכם כבעלי החשבון ויאפשרו לכם לנסות ולהזינו שוב.


שימו לב: לאחר מספר ניסיונות כושלים המידע ימחק מהשרתים של Apple ויהיה עליכם להגדיר את צרור המפתחות בiCloud מחדש.